
07.30 – 08.30
Zabawy dowolne, praca indywidualna z dzieckiem:
Dzieci się zbierają, to czas na dowolne zabawy, podczas których wychowawca może obserwować dzieci i ich wzajemne relacje oraz zachowania, przy okazji odnajduje bohaterów i tematy zajęć kierowanych.
Dla dziecka uczestnictwo w zajęciach, w których pojawi się jego ulubiona zabawka lub postać, będzie jeszcze milsze, zabawa odzwierciedli własne preferencje dziecka. Będzie się ono jeszcze lepiej identyfikowało z grupą.
08.35 – 08.50
Przygotowanie do śniadania. (czynności higieniczno porządkowe)
08.50 – 09.10
Śniadanie.
09.20 – 10.20
Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka; edukacja muzyczno – ruchowa, edukacja plastyczno – techniczna, edukacja czytelniczo – medialna, j. angielski, mowa i myślenie.
10.20 – 11.20
Gry i zabawy ruchowe. (wyjście na świeże powietrze, jeśli pogoda pozwala)
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu. (czynności porządkowe, higieniczne)
12.00 – 12.30
Obiad, I danie.
12.30 – 14.30
Ćwiczenia relaksacyjne – muzykoterapeutyczne, opowiadanie bajek, muzyki relaksacyjnej, odpoczynek lub poobiednia drzemka.
14.30 – 15.00
Przygotowanie do obiadu, obiad II danie.
15.00 – 16.00
Zajęcia dodatkowe zgodnie z planem, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy plastyczne z udziałem różnych technik.
16.00 – 16.20
Podwieczorek.
16.20 – 17.30
Wyjście na świeże powietrze, jeśli pogoda pozwala. Jeśli nie wychodzimy, realizowany jest poniższy punkt zabaw.
Zabawy tematyczne, kierowane. (warsztaty sensoryczne – wielozmysłowe poznawanie świata)
Czas pozostały – zabawy nakierowane pod opieką wychowawcy, czytanie książeczek, budowanie, burzenie, układanie i wiele innych przyjemnych czynności.
17.30 – 18.00
Kontakty indywidualne z Rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
Plan dnia jest ramowy. Niektóre jego punkty mogą ulec przesunięciu lub zostać zamienione na inne np: atrakcje okolicznościowe, urodziny, mikołajki, dzień mamy.